آموزش و تدریس تار و سه تار در کرج و تهران

آموزش و تدریس تار.آموزش و تدریس سه تار. یک جلسه رایگان:آموزش مقدماتی، آشنایی با مبانی و مشاوره..مبتدی، پیشرفته. تلفن:09361890088

آموزش و تدریس تار و سه تار در کرج و تهران

آموزش و تدریس تار.آموزش و تدریس سه تار. یک جلسه رایگان:آموزش مقدماتی، آشنایی با مبانی و مشاوره..مبتدی، پیشرفته. تلفن:09361890088

هوش موسیقیایی

 هوش موسیقیایی یکی از هوش هایی است که گاردنر(1983)در نظریه ی هوش های چند گانه مطرح کرد،هوش موسیقیایی مستلزم داشتن توانایی بالا در شنیدن و درک سازماندهی آهنگهای موزون است،بسیاری بر این عقیده اند که هوش موسیقیایی با هوش ریاضی رابطه دارد ولی گاردنر اظهار کرده که این دیدگاه تاثیر هیجانها را بر موسیقی نادیده گرفته است.

ویژگی کودکان با استعداد موسیقی:

استعداد موسیقی معمولاً در اوایل زندگی کودک مشخص میشود در صورتی که کودک به آلات موسیقی دسترسی داشته باشد در همان اوایل کودکی به سراغ آن میرود و کنجکاوانه آن را وارسی میکند،اعجوبه های موسیقیدر کودکی موجب شگفتی اطرافیان خود میشوند.

مطالعه ای که روی پیانیست های آمریکایی صورت گرفته ویژگی های مشترکی را میان آنها مطرح کرده است این مطالعه نشان داده است که:

اغلب آنها در خانواده هایی پرورش یافته اند که به موسیقی علاقه داشته اند یا حداقل یکی از آلات موسیقی را می نواخته اند.

خانواده های آنها آموزش موسیقی را برای رشد کودکان خود لازم می دانسته اند و برنامه هایی برای آموزش موسیقی به فرزندانشان طراحی می کرده اند.

خانواده های آنها در انتخاب معلم موسیقی حساس بوده اند و سعی می کردند که از موسیقی دانان مشهور برای آموزش موسیقی به فرزندان خود استفاده کنند.

خانواده های آنها بر تمرین های کودکان نظارت داشته و از آنها می خواسته اند که آموزش را جدی بگیرند،این خانواده ها نظارت بر تمرین های کودکان را از وظایف خود تلقی می کرده اند.

آموزش موسیقی به این کودکان برای خانواده های آنها اهمیت بسیاری داشته است و آن را خیلی زودتر از آموزش سایر فعالیت ها نظیر ورزش شروع می کرده اند.

برجسته بودن این کودکان در موسیقی معمولاً خیلی زود نمایان شده است بطوری که دوستان و اطرافیان آنها را از همان کودکی پیانیست خطاب می کرده اند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.